2016-03-06

STOR FILT AV MORMORSRUTOR

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kommer det att komma blogginlägg om alster som jag avslutat under den period när bloggen låg i ide. Den här filten är en av dem. Jag påbörjade den under sensommaren och valde då färger som jag tyckte passade till hösten, till skillnad mot den andra stora filten som jag har i soffan, som snarare är fullproppad med vårfärger. 
Filten är virkad med Drops Paris (gul, röd, grön) och Drops Love You 5 (naturvit), samt virknål 6. Jag gillar hur filtarna (som i och för sig växlar mellan att bo i två olika soffor här hemma) är så tekniskt lika i och med att de är gjorda med samma garn, virknål och mönster men ändå helt olika i och med färgvalen. I den här filten är det bara tre färger i sex olika färgkombinationer som blandas, till skillnad från den andra där det inte finns något logiskt mönster i varken färgval eller placering av rutorna. 
Filten är 8 x 15 rutor och mäter cirka 85 x 105 cm.
I skrivande stund är jag rätt nöjd över att dottern somnade till slut. Idag var en sådan där dag då hon inte riktigt kunde somna. Det är konstigt det där, hur man på något förväntar sig att hon ska lyckas somna varje tid samma dag samtidigt som man själv kan vrida och vända sig ett bra tag vissa kvällar. Kanske är det en del i att bli stor också, att hon inser att det finns ett alternativ till att vara vaken. Inte för att hon vill bli stor riktigt än, men ändå.

- Jag vill inte bli stor, jag är så lagom stor nu. 

Inga kommentarer: