2016-02-28

VIRKAD KANIN

Sedan Leah var liten och smått började bli medveten om omvärlden och skapa sin personlighet så har det "alltid" varit grodor som gällt. Även krokodiler, sköldpaddor, ormar och ödlor går bra, ja ni fattar... Favoritfärgen blev ganska snabbt grön. Det finns ungefär hundra miljoner grodor och övriga reptiler/kräldjur här hemma. Men så nu helt plötsligt så blev kaniner intressanta. Som över en natt. Och färgen rosa. Och lila. Numera ska allt vara rosa och lila. Som över en natt. En morgon på sportlovet häromveckan överraskades hon av sitt favoritdjur i de nya favoritfärgerna. 
Behöver jag säga att hon blev glad?
Kaninen är virkad i Drops Love You 5 med virknål 4,5. Jag fyllde botten med ris så att den ska kunna sitta stadigt. Mönstret är mitt egna.
Att intressen skiftar allt eftersom väl inget konstigt, men det ska bli intressant att se vart det hela bär hän. Hon blir så stor helt plötsligt. Som den här helgen; vi har varit hos mina föräldrar i Linköping och det här besöket blev lite speciellt eftersom det var första gången att sova i stora bäddsoffan själv i ett rum, istället för den lilla resesängen. Det var såklart svårt att komma till ro, och hon märkte själv att det tog betydligt längre tid att somna. Till sist tyckte hon i alla fall att jag kunde gå därifrån.
-Jag ropar när jag har somnat.
Såklart med sin kanin tätt intill.

2 kommentarer:

Annie sa...

Haha, barn är för härliga:) Och jag förstår att hon gillar sin nya vän - den är supersöt!

Pia Hansson sa...

Hej!
Skulle gärna vilja ha mönstret till denna ursöta kanin.....har ett litet barnbarn som älskar kaniner i alla former och material. :)

Tack på förhand!
Mvh Pia