2014-12-30

VIRKAD FILT & BARNVAGNSMOBIL + NYÅRSLÖFTE

Hej. Här är jag. Jag lever. Jag lovar. 
Nu var det två långa, men snabba, månader sedan det förra inlägget, och jag går rakt på sak. Mitt nyårslöfte för 2015 är att hålla lite mer liv i den här bloggen. För jag tycker ju faktiskt att det är väldigt roligt. Däremot väljer jag att inte uttala mig om hur frekvent jag ska posta inlägg för det blir ju bara dumt om jag inte kan hålla det. För kanske finns det en risk att våren lika hektisk som min höst har varit? Här har jag sprungit omkring och skrutit om mitt suveräna immunförsvar som har hållt mig frisk som en nötkärna i två och ett halvt år. Sedan gick jag hem för att vabba och dog lite grann av förskolebaciller. I två omgångar. Alldeles ynklig och sängliggandes. Och det värsta av allt var såklart att jag inte orkade virka! Kan livet bli grymmare? (Här kan man hoppas att ironin nås genom skärmen så att jag inte framställs som en självömkande idiot, jag vet såklart att det kan vara betydligt värre).

Nåväl. Sjukdom, jobbstress och betygsättning aside så har det såklart virkats lite. För ungefär en månad sedan fick en av mina äldsta barndomskompisar en liten dotter, och som sig bör ska hon såklart få sig en liten present för att känna sig välkommen till världen. Det blev en barnvagnsmobil med en matchande filt. Än har jag dock inte fått träffa den lilla eftersom de har valt att bosätta sig i Stockholm (vad är det om liksom?) och det är ju inte varje dag jag är där och ränner. Men de ska ha blivit nöjda med resultatet i alla fall. Den här gången använde jag Sandnes mini duett,  ett härligt bomulls- och merinogarn som jag fyndade för 10 kronor nystanet på symässan i Borås, och virknål 4.
Fast jag har ju inte bara varit sjuk och stressat över att jag inte kunnat jobba. Sista arbetsveckan innan jul tog vi ut semester och åkte iväg en vecka till Teneriffa och njöt lite av solen som har lyst med sin frånvaro under hela hösten. Faktiskt så lyckades jag helt och hållet med att koppla bort jobbet och bara slappna av. Det är ganska ovanligt för att vara jag. Kanske finns det ett samband med att kunna sitta och virka på balkongen med en kall drink och den här utsikten?
Drekt från sol och värme hem till regn och jul, som sedan blev till mellandagar och snö. Ändå känns redan julen avlägsen, trots att vi fick både en i Göteborg och en i Linköping, min hemstad. När jag jämför den här julen med den förra, då Leah bara var 14 månader, är det så himla kul att se hur mycket mer hon kan delta nu, bland annat att pynta (och äta) pepparkakshus, klä granen och träffa Tomten för första gången. Nu vill jag se vad 2015 har att erbjuda.


2 kommentarer:

Mamma Mia sa...

Gott nytt år! Blir säkert jätte spännande ( om man följer din blogg). Kram

Unknown sa...

Har du något mönster för att göra den supersnygga filten?