2014-09-30

VIRKAD HÖSTSJAL

Imorgon är det oktober och vi går in i min favorithöstmånad. Innan det är för kallt. När löven skiftar i färg. När man fortfarande ser tjusningen med vinterhalvåret såsom tända ljus och all virkning framför mysiga tv-kvällar till alla bra serier som börjar igen. Och under de kommande månaderna används sjalar och halsdukar flitigt av mig. Sedan jag färgade håret tillbaka till mörkt känner jag dessutom att jag kan använda lite mer färger än vad jag kunde tidigare, då jag var (väldigt) orangehårig. Jag ville passa på att göra något riktigt höstigt, men som ändå ger en liten färgklick. Jag använde mig av garnet Paris och virknål 5. Mönstret hittade jag här, och sjalen gick väldigt snabbt och lätt att göra. 
Och visst är det underbart med soliga, krispiga höstmornar? Såhär ser det ut när jag och Leah ska traska nerför backen till förskolan. I alla fall ett tag till, för snart orkar väl solen knappt upp innan vi går hemifrån. Men idag fick vi snällt ta och stanna hemma, för idag är det nämligen vab-premiär. Ungefär en och en halv månad höll hon sig frisk sedan hon började på förskolan, men i och för sig har hon bara varit sjuk en gång tidigare, för 16 månader sedan, så det var inte mer än väntat att det skulle slå till nu. En förmån för vab:ande mamma är ju att ha tid för bloggning när barnet vilar...



4 kommentarer:

fröken garntrassel♥ sa...

jättefin!!häftigt mönster...man kanske skulle testa..men jag har inte lärt mig läsa diagram...

TIJNA sa...

Tack! Men titta igen på mönstret, det står som text också! Det var det jag använde mig av :)

Anna sa...

Jättefin! Jag har ju lite Paris som ligger hemma. Hur mycket gick det åt ungefär?

TIJNA sa...

Tack Anna! Det gick åt närmare fyra nystan för att få den så stor som jag ville ha den. Hoppas att du kan rota upp något passande ut garnförrådet! :)