2014-09-14

FAVORIT I REPRIS: MORMORSRUTOR

Nämen sedär! Ett inlägg med mormorsrutor? På min blogg? Närå, det var väl knappast första gången, men hur härliga är inte de här rutorna? Det här projektet påbörjade jag faktiskt på jobbet i torsdags. Som lärare har man inte jättemycket tid att sitta ner, men varje torsdag har mitt arbetslag planeringsdag och sitter i möten en stor del av dagen. För att hålla koncentrationen uppe gör jag gärna något med händerna samtidigt, och vad passar bättre än mormorsrutor eftersom det inte kräver någon tankeverksamhet efter x antal rutor under åren... Färgerna hafsade jag tag i lite snabbt innan jag var tvungen att hetsa iväg. Kanske var det något undermedvetet som ville använda härliga sommarfärger i årets (förmodligen) sista värme som har varit på besök den senaste tiden. Garnet jag har använt är Baby Summer (orange & vitt) och Safran (rosa) samt virknål 4. Jag mixar ofta just dessa garner då jag  uppfattar dom som likvärdiga. Mönstret till rutorna finns som vanligt här.
Under kvällens Bolibompamys fick jag ett infall att dra fram Leahs mösslåda för att se vilken storlek hon skulle behöva ha om jag ska göra en ny. De övriga mössorna som jag satte på henne åkte av på direkten, men den här mössan som jag virkade förra året skulle minsann stanna på. Typiskt bra betyg.
Och förutom att det snart påbörjas möss-verkstad här hemma har jag också varit ute på balkongen och slängt en massa ledsna blommor och skördat galet mycket chili. Hösten är här.

Inga kommentarer: