2014-09-20

BABYFILT AV MORMORSRUTOR FÄRDIG

Jag passar på att visa upp den färdiga filten som jag påbörjade förra veckan medan vädret fortfarande matchar färgvalet. Även den här gången valde jag att sy ihop rutorna, jag föredrar verkligen det framför ihopvirkning när både rät- och avigsida kommer att synas lika mycket. Och när rutorna väl var ihopsydda virkade jag ett par varv med stolpar i utrymmet mellan stolpgrupperna, precis så som mormorsrutan är uppbyggd. Den färgglada kanten är vanliga fast maskor virkade i den bakre maskbågen.
Och eftersom hösten inte vill komma riktigt än passar jag på att vara ute med Leah varje dag när jag har hämtat på förskolan. Sandlådan är the place to be, så man får väl passa på att ta sig ett litet sandbad när man hittar ett passande hål?

Inga kommentarer: