2014-08-17

HÖSTSTÄMNING OCH MÄNGDER AV MORMORSRUTOR.

Sedan det förra inlägget har semestern hunnit ta slut, regnet har hittat tillbaka till Göteborg och jag har haft på mig långbyxor. Egentligen känns det inte så farligt, men jag var inte beredd på att det skulle komma just nu. Så snabbt. Men jaja. Virkning hör ju (såklart) hemma i alla årstider, men visst är det något speciellt med höst + virkning? Att kura ihop sig under en filt med garn och nålar tillsammans med en kopp te och en bra TV-serie. Just nu plöjer jag The Killing, som utspelar sig i Seattle, och där regnar det och är supergrått mest hela tiden. Så det förstärker känslan av höst lite extra, samtidigt som Göteborg bjuder på samma stämning, bortsett från mord och sådant då. 
Leah vet också hur man myser. Här under filten som jag har virkat.
Men trots att hösten får mig att bara vilja virka mest hela tiden, så tryter min inspiration just nu. Det problemet finns det egentligen bara en lösning på för min del: mormorsrutor. När inget annat blir riktigt bra så kan man alltid lita på mormorsrutorna. De här är pyttesmå, men jag har en bra plan på hur slutresultatet ska bli, vilket jag delar av mig med framöver.
Och den här veckan påbörjade vi även inskolningen på förskolan. Det har gått superbra, men egentligen precis som jag förväntade att det skulle gå. Helt plötsligt blev hon jättestor, och om det nu är möjligt så blev jag ännu lite stoltare över henne.


2 kommentarer:

Annie sa...

Vad söt hon är din lilla busunge! Den där filten hon är insvept i - har du lagt ut mönstret till den? Den såg supermysig ut, och ett nytt sätt att använda mormorsrute-tekniken:))

TIJNA sa...

Hej Annie! Tack för din kommentar! Mönstret finner du länk till i den lilla bildtexten under fotot.