2014-08-06

DATORFODRAL MED MORMORSRUTOR

Mormorsrutor! Vem gillar inte mormorsrutor? Jag är en sucker för de här klassiska rutorna. Tidlösa och enkla att både göra och variera. Bäst gillar jag när de är små, max 4 varv, och sedan kanske ett "kant-varv" på det. Här blev de väldigt små och avskalade med enbart två färger - enkelt och snyggt. Den här gången fick de fina rutorna pryda mitt inte alltför vackra datorfodral till min jobbdator (jo, det finns några förmåner även med att jobba kommunalt!). Jag känner genast att det kommer bli liiiite lättare att gå till jobbet nästa veckor, när mina åtta veckor semester är slut.
Före.
Efter.
Och den sista semesterveckan börjar lida mot sitt slut. Det maximerade vi med att gå till Liseberg idag. Förhoppningen var att det ändå har blivit augusti, många har börjat jobba och sådär, så kanske skulle det inte vara så mycket folk? Jodå, folk var det där, men det tog ändå rimligt lång tid att stå i kö, och Leah var helnöjd och hade en toppendag! Nu ser vi fram emot nästa sommar när korta tjejen har vuxit sig över 90-sträcket och kan åka ännu fler karuseller!
När vi åkte "Kanin-resan" fick Leah dessutom feeling att lägga sig ner och gosa lite...


2 kommentarer:

Elsa sa...

Hej! Jag har gjort ett liknande, är klar med alla mormorsrutor nu men nu när jag såg att du uppdaterat bloggen i december tänkte jag att det var lönt att fråga: hyr sydde du ihop? Sydde du igenom det gamla fodralet eller virkade du ett helt nytt och trädde över på något sätt? Vore jättetacksam för instruktioner om du har tid! :)

TIJNA sa...

Hej Elsa!
Jag sydde ihop mormorsrutorna först, och sedan virkade jag en kant runtom så att den skulle bli lagom stor och passa mitt fodral. Jag valde nämligen att sy mormorsrutorna PÅ fodralet, runtom liksom. Det beror säkert lite på hur ditt fodral ser ut, men jag tyckte att det var skönt att slippa sy ett nytt fodral, utan utnyttjade att det redan var fodrat, vattenavstötande och stötdämpande.
Hoppas att du förstod hur jag menade. Lycka till!