2014-07-28

VIRKAD BARNVAGNSMOBIL OCH FILT

Jag blir så himla glad när folk hör av sig till mig för att de är intresserade av att beställa något som jag har virkat. Det är kul att någon är villig att betala för det man gör. Och den här gången blev jag lite extra glad, när personen i fråga ville ha både barnvagnsmobil och en babyfilt - det gillar jag! Och  när jag dessutom har semester och virkar så fort det finns en ledig stund över så går det ganska snabbt. Här är resultatet.
Och varför blir det alltid såhär? Det var väl ändå inte länge sedan som jag sa att jag ska fästa trådarna på direkten nästa gång? Nåväl, den här gången gick det hyfsat snabbt, men ändå.

Förutom virkning tills handlederna värker har värmen också fört med sig utflykter, bad och lite folköl på balkongen. Inte fel alls. Nu är det två veckor kvar tills vi har en förskoleunge och två heltidsarbetande föräldrar i hushållet. Och den där lilla ungen, som börjar bli så stor, blev plötsligt ännu större för ett par dagar sedan när vi klippte hennes lugg. Snabbt gick det. Superstilla satt hon, och det var inte många centimeter som försvann, men oj vad ledsen hon blev när hon insåg att något från henne försvann. Nu, ett par dagar efter den hemska upplevelsen, ställer hon sig dock framför spegeln och ler, tar sig i håret och säger "lugg" och ser allmänt stolt ut. Stora tjejen! Stora tjejen som är löjligt förtjust i glass. Så länge den inte har någon sorts strut. Eller överdrag. Och helst inte så mycket choklad. Men annars så!

8 kommentarer:

Www.baralillaja.blogspot.com sa...

Du kan konsten att leverera inspiration! Bra kombo har du fått till med de finaste ugglorna tillsammans med den finaste ungen....med lugg. 😊 Kram från Mia

Hanna sa...

Var får man tag på ringarna till mobilen?

TIJNA sa...

Tack snälla Mia för din fina kommentar! :)

TIJNA sa...

Hej Hanna!
Ringarna till barnvagnsmobilen har jag köpt hos Babyproffsen.

Caroline sa...

Superfin barnvagnsmobil! Skulle du kunna tänka dig att dela med dig utav mönstret till den här sortens uggla? Mönstret som du har lagt upp på en liknande barnvagnsmobil, har en annan variant av ugglor...

Anonym sa...

Skulle du vilja dela med dig av mönstret på denna filt? Så fin!

TIJNA sa...

Jag har inte tänkt publicera mönstret just nu, men kanske lite längre fram ☺️

Inger Lundh sa...

Hej !
Jag har mailat dig ang ovanstående barnvagnsmobil.
Med vänlig hälsning
Inger