2014-07-31

LAPPTÄCKE MED VIRKAD KANT

För ett tag sedan postade jag ett inlägg där jag hade testat något nytt, att kombinera två olika material och metoder, nämligen ett lapptäcke med en virkad kant. Nu kan jag äntligen visa upp hur det färdiga resultatet blev! På de här bilderna är den dock inte blockad än, men i skrivande stund ligger den blöt och fastnålad på soffan i vårt arbetsrum och ser ännu tjusigare ut i och med att rutorna hamnade i en bättre linje med varandra.
Storleken blev 64 x 50 centimeter, och jag (som är lite filt-beroende) tyckte att det var riktigt kul att använda en ny teknik, för visst blev det ett helt annat resultat än om man bara skulle använda garn? Samtliga tyger är för övrigt köpta på Panduro.

Här om dagen gjorde vi en utflykt till Gunnebo Slott som ligger här i trakten. Fint ställe, och så passade vi på att traska lite på Bohusleden. Förvånande nog var det nog det snabbaste vi kommit framåt när även Leah ska ta sig fram till fots på egen hand. Det var ju sten- och grusvägar, och det var väldigt kul. Säkert gick det snabbare än när vi ska gå från bilen hem med alla matkassar, för då ska man springa åt alla möjliga andra håll och plocka upp saker för att undersöka.
(Och så har hon för övrigt på sig min gamla klänning!)


3 kommentarer:

Mamma Mia sa...

Hej där borta på andra sidan! Häftigt täcke och väldigt fint. Fodrar du täcket eller varje ruta för sig innan ihopslagningen? Fina bilder på fin tjej igen. Kram

TIJNA sa...

Hej Mia!
Jag är inte den vanaste "lapptäcksmakaren" så jag vet inte riktigt vad du menar med att fodra, men jag gissar att det har med fram- och baksida att göra? Jag har sytt ihop två sidor av tyget innan jag har virkat, alltså var och en för sig.
Blev du något klokare av mitt svar?
(Jag har för övrigt tänkt att publicera en beskrivning på hur jag gjorde).

Ingmarie sa...

Hej ! Vilka bilder på din lilla tjej.. verkligen fina och en super söt tjej..
Mormorsrutor i massor och den en fina än den andra .
Mormorsrutor är roliga ...
Ha det bäst ...