2014-07-17

FÄRDIGSTÄLLD FILT AV MORMORSRUTOR

Jag har sagt det förr, men här kommer det igen: jag är galet bra på att påbörja projekt, men inte lika bra på att avsluta dem alla gånger. Men visst är det skönt, och nästan befriande, när man äntligen kan säga att ett projekt är klart? Rutorna till den här filten började jag göra när vi var på Mallorca på påsklovet. Därefter gjorde jag några på lunchrasterna på jobbet, och vips så hade jag en liten hög. En liten hög med mängder av ändar att fästa. En liten hög med mängder av ändar att fästa som jag stuvade ner i en liten låda ett par månader... Trots att jag har suttit och svurit flera gånger att jag banne mig ska fästa trådarna på direkten, så satt jag plötsligt där med 56 rutor att fästa trådarna på. Kul? Nej. Men när alla trådarna väl var fästa kunde jag däremot gå vidare till att sy ihop rutorna, och titta vad tjusigt resultatet blev! Mönstret finns här.
Nu i dagarna kan jag även stoltsera mig som Göteborgare sedan sju år tillbaka. Göteborg känns betydligt mer som hemma än min hemstad Linköping, trots att vi åker dit hyfsat ofta i och med att Leahs mormor och morfar bor där. Passande nog "firades" sjuårsjubileet med att besöka Göteborgs stadsmuseum idag. Huvudnumret var såklart barnens museum, där Leah minst sagt hade kul... 


Inga kommentarer: