2014-06-22

VIRKNÅLEN OCH MAJSKROKEN ETT ÅR!

Nu i dagarna är det ett år sedan jag publicerade de första inläggen på den här bloggen! När jag startade bloggen var jag inte direkt nybörjare på det här med virkning, många av mina tidigare alster är jag också väldigt nöjd med, men framför allt är det kul att se att man har utvecklats. Och tur är väl det med alla timmar som jag lägger ner på mitt garn!

Tidigare i veckan nådde jag även 1000 följare på Instagram. Det kändes lite mäktigt, för det trodde jag inte alls när jag startade upp mitt konto. Där postade jag en bild igår där jag skrev att jag skulle ha en dag med både sömnad och virkning och att jag skulle testa något nytt. Testar nytt gör jag i och för sig ganska ofta, men den här gången kombinerade jag två olika material och metoder, och jag är hittills väldigt nöjd med resultatet, jag tror att det kan bli riktigt snyggt i slutändan... vad tror ni?
Jag valde att virka en svart kant runt för att få färgerna att "poppa", även om vitt spontant hade passat bättre till tygerna. Fina färger som man blir glad av är nämligen tanken med det här projektet. För det ska man väl ha på sommaren?

Glad sommar från Virknålen & Majskroken!

2 kommentarer:

Annie sa...

Grattis på ett-årsdagen!!!
Jag ser fram emot att se vad ditt projekt ska bli i slutändan... det ser häftigt ut!

Ingrid sa...

Hej! Just nu hittat dig på Instagram och har bara hunnit titta lite grand på IG och knappast alls på din blogg men oj vilka fina alster jag ser!
Så himla duktig du är!