2014-06-15

VIRKAD FÅGEL AV AFRICAN FLOWERS

Leah har länge varit fascinerad av fåglar. Vi har ett gigantiskt skatbo precis utanför vår franska balkong i köket dit hon brukade springa det första hon gjorde för att se om fåglarna var hemma. Och nu skrev jag brukade, eftersom trädet har skaffat sig en massa löv, och har därmed gett skatorna lite camouflage. Som en snäll mamma tänkte ju jag att jag självklart måste göra en fågel till henne, som hon kan se när hon vill. Mönstret köpte jag av Heidi Bears här, och jag blev supernöjd med resultatet.
Här gick ju jag och trodde att Leah skulle bli lika nöjd som jag. Nej. Så blev inte fallet. Av någon anledning bryr hon sig typ inte om den alls. Här blir den till och med sparkad på. Jag tror jag ska hänga den i fönstret i hennes rum så att det ser ut som att den flyger och se om det ger ett mer positivt resultat. Kanske är just det en av tjusningarna med fåglar?


2 kommentarer:

Annie sa...

Den var ju supersöt! Älskar färgerna! Är det inte svårt med engelska beskrivningar? Trots att jag talar flytande engelska så har jag väldigt svårt att tyda deras virkbeskrivningar..:(

TIJNA sa...

Tack Annie!
Jag tycker inte det är svårt med engelska beskrivningar, jag går nästan uteslutande efter engelska mönster. När du väl har fått kläm på förkortningarna så är det ju precis som att läsa vilket mönster som helst! Ett tips är att ha en lathund med svenska virktermer översatt till amerikanska/brittiska termer vid sidan om :)
Lycka till! :)