2014-04-10

PÅ GÅNG...

En hel del är på gång just nu. Som sagt har jag fått några beställningar på barnvagnsmobiler som jag jobbar med. Samtidigt försöker jag vara duktig och påbörja tusen andra projekt, och istället lägga krut på att färdigställa saker... mensåatte... det går sådär. Fast den stora mängden mormorsrutor som jag virkade för ett tag sedan har i alla fall påbörjats att sammanfogas. Såklart gjorde jag dock fel och satte en av rutorna på fel plats. Trots att jag ansträngde mig och la upp rutorna i rätt ordning innan. Trots att jag kontrollerade flera gånger. Fel ändå. Varje gång jag gör filtar av mormorsrutor. Jag menar, ska det det vara så svårt? Är jag ensam om det här fenomenet? 
Men! Imorgon är det (redan) fredag igen, och när skoldagen avslutas vid 14.00 och jag skickar iväg mina elever på påsklov får även jag gå på påsklov! Så på lördag åker vi till Mallorca och badar och struntar i allt sånt där som att laga mat och städa. Och självklart planerar jag att få sitta och virka lite på balkongen eller i solstolen. För vad är väl mer avslappnande än att virka? Kanske kan jag till och med komma hem med ett slutfört projekt? Jag och Leah håller tummarna...

Inga kommentarer: