2014-03-19

INVIRKAD GLASBURK

Att virka in saker är ju otroligt kul. I det här fallet blir det dessutom återbruk, vilket ju är ett plus i kanten. Jag tyckte att jag behövde en ny och överskådlig förvaring för mina virknålar, som dessutom kan vara tjusig nog att ha stående framme. Principen är den samma som när jag gjorde dessa ljuslyktor i julas, men den här gången använde jag ett annat mönster. Snabbt går det, och jag måste säga att jag älskar resultatet. Så nu sparas det på en massa glasburkar här hemma, som ska få sig en uppiffning.
En annan sak jag har gjort den senaste veckan är att virka mormorsrutor. Nästan maniskt. 86 stycken. Jag älskar färgerna, och garnet är helt underbart fantastiskt - baby summer från Yarn Paradise. Mönstret till de klassiska rutorna hittar du här.
Igår bokade vi en resa till Mallorca. Det blir den första utlandsresan för den här lilla damen. På påsklovet bär det av, så det är bara 20 dagar kvar till utresa. Allt resesökande (och beslutsångest) tog i stort sett hela kvällen igår, så det blev inte en endaste maska virkad på hela kvällen - katastrof! Nu är det alltså hög tid att plocka upp garnet och påbörja ännu ett nytt projekt.
Charm-minen


Inga kommentarer: