2014-02-13

UGGLOR, BLOCKAD SJAL OCH SPORTLOV

Exakt en månad jobbade jag innan det var dags för lite ledighet. För första gången har jag nu ett betalt lov - och det känns fantastiskt. Hittills har lovet verkligen maximerats med bland annat lite spa på Hagabadet, middag (utan barn!) på restaurang och ett IKEA-besök (som kan liknas vid ett besök på öppna förskolan), men självklart har jag också hunnit med lite virkning. Förra veckan visade jag den lilla ugglan som var alldeles ensam - nu har den fått ett par vänner:
Jag skrev också om  sjalen som jag blockade förra veckan, så jag tänkte visa hur slutresultatet blev. Bra blev det nämligen - blockningen gjorde verkligen det lilla extra!

Och idag blev den här lilla tösen 16 månader. Stor som attan. Det börjar bubbla fram lite ord nu också. Alla djurläten är väldigt populära. Och just nu är hon boll-tokig, de här bollarna som jag virkade för evigheter sedan är väldigt populära. Så fort hon ser dem ropar hon "boll!" (på sitt egna lilla vis) och de både kastas och sparkas runt. Och så skulle två av dem tydligen övernatta på tv-bänken framför TV'n inatt. Där ligger de bra. Verkligen.

2 kommentarer:

Sara sa...

Jättefina :) är de samma mönster på dessa ugglor som på barnvagnsmobilen? :)

TIJNA sa...

Tack Sara!
Det stämmer att det är samma ugglor :)