2014-02-17

STORPROJEKT KLART! FILT MED MORMORS-ZICK-ZACK

Sportlov slut - Tijna slut. Bättre dagar har man haft på jobbet. Och jag har dessutom börjat drömma mardrömmar om zombies, det händer liksom titt som tätt, så totalt utvilad kan jag inte påstå att jag var idag. Men nog om det! Nu är det ju faktiskt så att mitt storprojekt är klart. Faktum är att det har varit nääästan klart en längre tid, men i sann Tijna-anda så påbörjar jag något annat och trycker in jättefilten i mitt lilla garnskåp och väntar med att slutföra den först efter en månad. Plötsligt bestämmer jag mig dock för att ta mig i kragen - och så blir den klar i ett nafs.
Filten blev 180 x 100 centimeter. 38 ränder med 3 varv på varje rand. 300 stolpar (plus en drös luftmaskor) på varje varv, vilket alltså innebär 34200 stolpar! Plus kanten då, som är X antal halvstolpar. Jag blev jättenöjd med resultatet. Den blev mjuk, mysig och luftig. Och Leah kan inte göra annat än hålla med - hon blir heltokig så fort man ska vika ihop en filt eller bädda sängen, då vill hon bara rumbla runt och springa rakt in i tyget...
Och förutom filten som är helfestlig så har hon sin fina koja. Vad är dyra leksaker jämfört med en kartong som blivit stående liksom?

4 kommentarer:

Viktoria sa...

Så härliga färger. Vad använder du för garn?

Anonym sa...

Åh! Så fin den blev! Nu när den är klar, finns det chans till att du kommer att dela med dig av mönstret?

Eme Lie sa...

Undrar också vad du använt för garn? Härlig filt!

/Emelie
citronochvanilj.blogspot.se

TIJNA sa...

Tack för era fina ord! Jag gjorde ett nytt inlägg med yttelrigare lite info kring garn och åtgång:
http://virknalenochmajskroken.blogspot.se/2014/02/garnatgang-till-den-stora-filten.html