2014-01-26

VIRKAD HALSDUK MED MORMORSRÄNDER

Nästan tre veckor (!!) sedan det senaste inlägget. Men jag lever faktiskt, även om det vissa dagar har känts tveksamt. Jag har alltså börjat jobba igen efter 15 fantastiska månader som föräldraledig - och herregud vilken omställning! Jag har dessutom fått en ny tjänst, och arbetar nu som lärare istället för fritidspedagog, som jag gjorde tidigare. Det har varit extremt energikrävande att sätta sig in i allt nytt och jag har varit så slut när jag har kommit hem från jobbet att jag knappt orkat virka. Och då, mina vänner, är det illa! Men lite virkat har det ju blivit i alla fall. Bland annat den här halsduken. Snabbt och lätt och utan tankekraft.
Mönstret hittar du här. Jag gjorde dock inte den avslutande kanten som det står i mönstret. Istället gjorde jag fasta maskor längs med den övre raden och sedan halvstolpar mellan stolparna och i luftmasksutrymmena längs med sidorna. Garnet jag använde var Soft Cotton och virknål 5. Garnåtgången blev cirka 3 nystan av vardera färg.

Utöver tröttheten så verkar jag även ha hamnat i en virk-svacka där det känns som att inget jag gör blir riktigt bra. Den här helgen har jag dock känt att min energi har kommit tillbaka, så nu hoppas jag att jag är på väg ur både den första omställningstiden på jobbet och svackan. Och för att fira detta gick jag in på affären Nille och köpte lite garn igår. Fram till sista januari har de ett erbjudande där man får ta tre nystan , men betalar bara för två. Jag gillar deras garn "Magdalena" som finns i många fina färger och är mjukt, trots att det är 100% akryl. Med erbjudandet betalade jag bara 13 kronor nystanet! Och det kan man ju inte säga nej till, eller hur?
Och idag har den här lilla bruttan gett sin mor och far egentid i form av promenad och biobesök - fint som snus!


2 kommentarer:

Sanna sa...

Åh den blev skitsnygg! <3

Ingmarie sa...

Hejsan ! Ja då hitta jag en ny blogg idag med .. och här var ju massor att glo på och mönster finns de med .. härligt härligt..Jag hant inte glo färdigt , så jag får komma hit igen .
Ha det bäst ... föresten .. vilken liten sötnos här med fanns på bilder !