2014-01-05

NYTT ÅR - NYA VANTAR

Det känns lite konstigt att det är januari och vintern inte har börjat än. Inte i Göteborg i alla fall. Men speciellt varmt är det ju inte för det, så jag tyckte att ett par nya vantar skulle sitta fint. Och just 'sitta fint' brukar vantar nämligen inte göra på mig eftersom jag har ganska små händer. För att undvika att det blir en stor påse framtill (som istället resulterar i att det ser ut som att jag har jättehänder) kan man lösa problemet med att handla vantar på barnavdelningen, eller göra vantar själv. Och såklart gör jag ett eget par. De blev inte perfekta, det är lite småskavanker som ska fixas till, men över lag blev jag väldigt nöjd. De är virkade med garnet Baby Cotton som jag köpte från Yarn Paradise och virknål 4, så de är ju inte ämnade till att ha på sig under snöbollskriget kanske.
Kvack!
Nu har jag blivit lite smått besatt av att virka vantar och håller på att jobba fram ett mönster som jag är 100% nöjd med, och kommer då att dela med mig av det mönstret.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vilka jättefina vantar, väntar ivrigt på mönstret ha en bra helg. Veronika

Sarah Björkman sa...

Vad roligt att du också har börjat bli lite besatt av att virka vantar, det har jag också! Jag har dock inte lyckats få ihop ett mönster än som jag tycker om, så jag får väl se om jag lyckas.. Men fina vantar du har gjort iaf!

Anonym sa...

När kommer mönstret på vantarna? :) Längtar efter att kunna sätta igång!