2013-12-08

VIRKAD RÄV MED HÄNGSLEBYXOR

Vem där? 
Ännu en räv? Ja, det råkade bli så. Den här gången ville jag virka med ett annat garn än vad jag vanligtvis gör amigurumi med och hade lite begränsat med färger hemma. Fast egentligen behöver man väl inte stå och förklara sig varför man har gjort en söt räv? Virkad med garnet Safran och virknål 3,5 är den i alla fall. Och ganska så härlig. Och himlans käck.
I slutet av veckan kom också den första snön för den här säsongen till Göteborg. Imorse snöade det så himla fint och det var alldeles vitt utanför fönstret. Men nu är ordningen återställd och det regnar, så det hela blir väl en iskana till kvällen när temperaturen sjunker igen... stånk.
Jag har dessutom inhandlat ett par (vad jag hoppas är ordentliga) vinterskor. Jag upptäckte att Converse inte var det utlimata valet när jag och Leah skulle gå ut och titta på snön i fredags. Så det får gärna komma lite mer snö, tycker jag.

3 kommentarer:

MirEll sa...

Nä inte behöver man förklara sig när man gör så fina saker.
10 mil öster ifrån dig fortsätter det att snöa med full kraft så vi får väl se hur det slutar. Själv sitter jag i min soffa och där ska jag sitta imorgon också eftersom sonen är sjuk och på sätt och vis känns det rätt skönt att inte behöva ge sig ut på vägarna.
Ha en fortsatt bra andra advent! Kram Linda

Pernilla sa...

Himla söt räv! (: Tycker du virkar väldigt mycket fina saker!

TIJNA sa...

Tack! Era kommentarer värmer! :)