2013-11-08

NY LÄGENHET & NY VIRKAD RÄV

Jag har inte glömt bort min blogg. Och egentligen har det kanske inte gått så lång tid sedan det senaste inlägget, men för mig känns det så eftersom jag har hunnit med så galet mycket under den här dryga veckan. Nu är vi nämligen på plats i den nya lägenheten. Vägen hit var lite av en pärs, det är inte världens enklaste grej att packa ihop en hel lägenhet med en liten ettåring som är så galet nyfiken på allt (och vad mycket grejer man har!). Som tur är så har vi sambons föräldrar på ett trevligt gångavstånd, och där har vi fått mycket avlastning vilket har gjort att vi har hunnit få ganska så bra ordning i nya bostaden på inte ens en vecka. PLUS att jag faktiskt har fått lite tid till att virka. För lite paus och avkoppling måste man ju ha.
Bland annat har jag färdigställt en till räv som ska få en ny ägare. Den här gången testade jag att göra den i en kulör som drar lite mer åt det röda istället för orange. Vilken tycker ni blev bäst?
Mönstret till den urgulliga räven hittas fortfarande här.
Jag har några andra virkprojekt på gång också, så jag hoppas på en uppdatering inom kort. Så länge ska jag passa på att njuta av den fantastiska lägenheten som vi har flyttat in i. Och att vi (äntligen!) har plats för att skaffa en diskmaskin, som Leah så snällt hjälpte oss att installera...

4 kommentarer:

Malin sa...

Hej!
Gillar båda rävarna men alltid kul med starka färger! Fantastiskt söta. Hade du ett mönster till räven?
Jag har blivit SÅ inspirerad av dig så nu sitter jag och virkar alla mina lediga dagar, just nu en filt med mormorsrutor... bra att börja med (inte virkat sedan jag var 12 - nu är jag 25).

Ha det fint!
/Malin

Mamma Mia sa...

Båda rävarna blev bäst. Ser ut som mamma och dotter så dela inte på dem. Fin fina!

TIJNA sa...

Tack så mycket! Det är inte mitt mönster, men det finns en länk under den andra bilden ovan :)

Vad himla kul att du har blivit så inspirerad Malin! Me då satt det kvar lite virk-kunskaper i ryggmärgen då? ;) Visst är det en fantastisk hobby!

Pernilla sa...

Tycker den som går mer i orange var finaste, men båda var jättefina (: