2013-11-18

LITEN GRÅ TOTORO & NY TAPET

För ett tag sedan gjorde jag en stor blå Totoro som jag skickade till min bror i Stockholm till hans födelsedag i september. Nu var det dags för hans fru att fylla år, så självklart skulle ju hon också få en liten vän på posten! Den här gången följde jag det här mönstret och virkade med garnet Jasmine och virknål 2,5. Självklart använde jag säkerhetsögon, för man kan ju inte lita på att en 28-åring inte sätter i halsen (hehe)!
Kungen på täppan
Titt-ut!

Och jag är medveten om att det inte går så snabbt mellan uppdateringarna här just nu. Det som gör mig glad är att jag ser på statistiken att ni besöker mig flitigt ändå, vilket ju såklart är jättekul! Men det känns lite som att min tid (och energi) slukas av ett stort svart hål. När kommer det egentligen fler timmar på dygnet? Vi försöker ju att skapa lite ordning i vårt nya hem tillsammans med en ettåring som kan allt annat än att skapa (och bibehålla) ordning. Trots allt så har vi kommit en god bit på vägen, även om det är ganska mycket kvar. Två rum av fyra är tapetserade till exempel. Den här tapeten, som Leah visar upp, sitter numera i köket som var helt vitt innan. Tapeten kommer från Eco's kollektion Happy och blev helt galet fin i vårat ljusa kök.
Leah hade the time of her life (typ) i lördags morse, när hon fann det ouppackade bordet på köksgolvet. Tillsammans med sin kudde, filt och en bra bok höll hon på att klättra runt hur länge som helst, och var bara så galet nöjd.
Och där sätter jag och världens sötaste nacke punkt för idag.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

O totoro<3 Den måste jag försöka mig på (:
O småbarn är så söta (:

Mamma Mia sa...

Så mycket olika mönster i ett och samma inlägg :) Fint att börja med långa öron och avsluta med en len nacke.
... Och häftig tapet!