2013-11-11

BABYFILT MED ZICK-ZACK-MÖNSTER

Eh jo, det var ju det här med att vara lite besatt av att göra filtar. Ännu en baby-filt blev klar förra veckan. Men det är faktiskt inte så att det är min lilla majskrok som ska mysa i alla de filtarna som jag har gjort under den senaste tiden. Det finns nämligen en annan tanke, men den håller jag lite för mig själv än så länge...

I alla fall, här är det senaste tillskottet. Jag kallar den för Päron Split-filten. Varför den har fått det namnet behöver jag nog inte gå in närmre på. Precis som den här filten av mormorsrutor och den här filten av mormorsränder så är även denna filt virkad med Soft Baby Steps från Red Heart och virknål 5. Och jag har inte orkat blocka den än, så egentligen kommer den ju inte till sin fulla rätt här. (Och en beskrivning hur jag gjorde kommer inom kort.)
I övrigt så börjar min föräldraledighet så sakta att lida mot sitt slut. Det är "endast" (allt är relativt!) en och en halv månad kvar innan jag ska återvända till min arbetsplats. Med blandade känslor. Just nu njuter jag till fullo av att få umgås med Leah hela dagarna, och se alla hennes framsteg. Nu har hon börjat klättra, vilket hon (till sin mammas glädje) inte har varit så superintresserad av tidigare, så nu blir det lite mer passande framöver känner jag på mig...

4 kommentarer:

Mamma Mia sa...

God filt med ett passande namn. Måste säga att man smälter lite när man ser bloggens första klättrare. Du har en goding.

Johanna sa...

Nyfiken jag blev nu vad du ska göra med filtarna : ) väldigt fin blev den. Hon är ju allt bra söt er dotter. Kram kram

Emma sa...

Hej, mycket fin filt. Jag skulle gärna vilja göra en sådan, kan du lägga ut mönstret? :) tack!

Frida sa...

Jättefin filt! Har du mönster på hur man virkar zickzack? :)