2013-10-17

HURRA HURRA HURRA FÖR ETTÅRINGEN!

För ett tag sedan konstaterade jag att det kändes fel att kalla Leah för bebis. Hon har gått ett bra tag nu, äter själv (med händerna direkt från sin bricka med ett fantastiskt bordsskick) och ropar "mamma" när hon vill något. Och nu är det ju ännu tydligare - nu är hon ju ett år! I söndags smällde det, men vi tjuvstartade firandet redan på lördagen med hennes allra första födelsedagskalas. Fredag kväll pyntade vi vardagsrummet med vimplar, ballonger och lite honey combs i taket och när Leah kom upp på lördagsmorgonen tittade hon sig storögt omkring och sa "ooooj! oooooj!" Självklart försökte jag fota det här fantastiska ögonblicket, men fick inte en enda bild som inte var suddig. Såhär i efterhand förbannar jag mig lite för att jag inte valde att filma istället, men det går ju inte att göra något åt nu...
Hemma hos oss är det jag som står för bakandet (sambon får laga maten). Jag valde att göra det lätt för mig (mest på grund av att det är svårt att få tiden att räcka) och göra en enkel jordgubbstårta. Färdiga tårtbottnar. Ett lager hallonsylt. Ett lager vaniljkräm. Vispgrädde. Och så blev jag så glad när jag faktiskt hittade fina belgiska jordgubbar. Sjukt enkelt. Och gott. Och så gör det inget att man börjar tårtbaket 25 minuter innan alla gäster trillar innanför dörren... Dock så måste jag ha råkat slänga det fina 1-ljuset i städkaoset kvällen innan. Så det fick bli ett substitut-ljus.
Både spännande och gott!
Kortfattat så var det ett galet lyckat kalas som inte kunde blivit bättre. Leah sken som en sol hela dagen.

Sen kom söndagen, och det var ju den riktiga födelsedagen, så vi hade sparat några av våra presenter och gjorde en festlig frukost i form av en pannkakstårta, som också den blev en succé.
Nu får ju Leah bara ha napp när hon ska sova,
men eftersom hon behövde nya var det en given present!
A-nom-nom-nom!
Efter söl-kalaset med pannkakstårtan blir det ett födelsedagsbad!
Pappa hade köpt en Bobby car!
(Tanklocket är dock festligast hittills)
 Och räven och tvättbjörnen som jag hade virkat som present blev väldigt uppskattade! 


Sist men inte minst vill jag påminna om att följa min blogg med Bloglovin.

Inga kommentarer: