2013-10-28

GÅ-BORT-PRESENT

Det är inte ofta man vill att söndagen ska ta slut och att det bara ska bli måndag, men igår var en sådan dag. Temat var tröööötthet. Och det var inte bara för att man fick en timma extra att fylla ut, utan för att vi var bjudna på födelsedagsfest med temat oktoberfest i lördags. Smidigt nog var det var bara över gatan, hos våra nya kompisar som vi har träffat genom föräldragruppen på BVC. Det var första gången som Leah sov borta över natten, och jag som inte är ute på galej så ofta nu för tiden gick hem först vid 2.30. Självklart ville min kropp vakna 6.50 i vanlig ordning - Leah hade tydligen vaknat 6:55, vadå att vi är inställda på samma mat- och sovklocka? Höjdpunkten på dagen var ju när hon kom hem igen, och utmaningen var att inte försöka dö av trötthet. Men det får det väl vara värt, för festen var ju jättekul. Och som sig bör så hade jag med en present. Folk kommer väl bli trötta på mig snart som bara ger bort hemgjorda grejer... 

Det här har ni sett förr. De virkade underläggen (mönster finns här) kommer här i en gråskala, som jag tyckte skulle passa bra i deras hem. När jag tog bilderna hade jag dock inte stärkt dem än, så de ser kanske lite sladdriga ut. För att göra presenten lite festligare pyntade jag en vanlig tråkig ask, precis som jag gjorde här.

Så nu var det äntligen måndag, och jag känner mig lite piggare på att ta mig an den här lilla galningens upptåg. Det nya är att kudden ska med överallt, ifall att man får något slags mysbehov helt plötsligt. Som här på köksgolvet, till exempel.


Inga kommentarer: