2013-10-19

BABYFILT MED MORMORSRÄNDER & HÖSTUNGEN

Det är ju så galet höstigt just nu, sån där bra höst som jag älskar. För om ett tag vet man ju att det bara blir grått, blött och kallt, men just nu är det ju färgglatt och lite sådär lagom kylslaget så det räcker med en filt i barnvagnen - i alla fall i Göteborg, jag vägrar åkpåsen ett tag till. Och en filt var precis vad som blev den här veckans projekt. Men med mitt färgval klänger jag uppenbarligen fast vid sommaren ett tag till. Jag får en riktig Big Pack-känsla. Hur många liter Big Pack har man inte ätit under sin uppväxt på 90-talet liksom?
Garnet jag har använt mig av den här gången är Soft Baby Steps från Red Heart och virknål 5. Aldrig någonsin har jag färdigställt en filt så snabbt. Projektet startade förra lördagen (den 12:e) och blev klar redan i torsdags! Mormorsränder är ju fantastiskt, man kan bara mata på utan att tänka, och det blir ju inte alls så mycket trådar att fästa, jämfört med mormorsrutor. Extra trevligt med det här garnet är att det kommer i 100-gramsnystan och känns som att de räcker i en evighet. Filten blev cirka 62 x 72 centimeter och det gick inte ens åt ett nystan av varje färg! Bortsett från det vita garnet, där jag fick påbörja ett andra nystan mot slutet.
Det var inte bara filten som fick komma ut på höstfotografering. Jag har passat på att ta lite fina höst- och ettårsbilder på Leah. Förra veckan fick hon ett regnställ i födelsedagspresent. Storlek 74/80 till lilla bruttan som än så länge mäter 72,5 stolta centimetrar. Så hon drunkar ju lite i byxorna. Och de var tydligen väldigt märkliga.
Och så testade vi att sätta henne i "den stora" bebisgungan.
Där i försvann hon visst också.
Men igår var det strålande sol, och det räckte med ett tunnare överdrag - hurra!

3 kommentarer:

handmadebyANIA sa...

Hi! I don't understand your language but saw your projects on Instagram - you are extremaly talented person!!

Nova sa...

Vilken fin filt! Har varit sugen att testa mormorsränder ett tag. Börjat tröttna lite på mormorsrutor.

fröken garntrassel♥ sa...

snygg filt!!!ska också testa mormorsränder!!!!