2013-09-16

TOTORO

Det här med att virka saker som ska monteras... att montera är ju inte min favoritsyssla. Ibland hamnar ju saker dessutom snett, och då får jag spader när man måste göra om och göra rätt. Men det har ju sin tjusning att man får se saker ta form och växa fram allt eftersom. Som lilla Totoro här. Han blev ju så söt.

Ikväll fick jag beskedet att han har kommit fram till sitt nya hem i Stockholm, till min bror som fyllde år förra veckan. För visst kan en 33-åring också få ett litet gosedjur på posten? (Till saken hör att han och hans fru skarpt gillar Hayao Miyazaki's filmer, bland annat filmen om Totoro.)

Vill du också göra någon glad? Virka en Totoro! Mönstret hittar du här.
Totoro försöker smälta in bland lokalbefolkningen...
Jag kan flyga, jag är inte rädd.

Och självklart ville Leah känna lite på Totoro innan han hamnade i paketet...

1 kommentar:

Pernilla sa...

OOh så himla söt! Min granne totoro är en otroligt bra film. Ska nog försöka mig på o göra en totro, han vart riktigt söt som sagt :)