2013-09-01

PYNTAD ASK MED VIRKAD MANDALA

Igår var vi på inflyttningsståhej hos mina kompisar som har köpt en jättefint hus utanför Göteborg. Jag tycker ofta att det är svårt att köpa presenter, men så slog det mig - varför inte göra en inflyttningspresent (så självklart egentligen)?  Och faktiskt var jag ute i god tid och gjorde dessa glasunderlägg för ett tag sedan. Men för att det skulle bli lite mer av en rolig grej så passade jag på att pynta en ask istället för att bara slå in i ett "tråkigt" och vanligt papper. Jag hittade de här askarna på Ica Maxi till ett trevligt pris. Själva asken klädde jag in i ett presentpapper. Mandalan på locket bygger på samma mönster som underläggen, fast med ett par extra varv så att den skulle bli lagom stor. För att få plats mandalan på locket kom min sambo på den briljanta idén att borra hål och helt enkelt sy fast den, istället för att kladda med lim och grejer. Slutligen limmade jag på ett satinband på lockets kant. Jag blev riktigt nöjd med resultatet, och kan nog ärligt talat säga att jag aldrig gett bort ett så fint paket. 
Och innehållet i asken var alltså de här underläggen. Mönstret hittar du som sagt här.

2 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Så fint, gillar, gillar :)

Alviti sa...

Det är första gången jag hittat hit och oj vad glag jag är för det. Superfin blogg! Kram carolina