2013-08-29

VAR HÅLLER VIRKNÅLEN HUS?

Det har stått still ett litet tag här på bloggen. Det finns faktiskt tre anledningar till detta.

Anledning 1.
Leah klarade 10 månader innan hon drog på sig någon sjukdom. Och när hon väl gjorde det så passade hon på med öroninflammation och tredagarsfeber på en gång. Stackars lilla majskroken.

Anledning 2 är att jag håller på att göra en filt av mormorsrutor, som jag tidigare har bloggat om. En ganska stor del av min fritid har gått åt till att färdigställa alla rutor. Nu är samtliga 48 rutor klara och jag håller på att sy ihop dem. Just det - sy. Jag har ännu inte hittat något bra sätt att virka ihop rutor på. Jag vill liksom att den ska vara "slät" på båda sidorna. Dessutom vet jag inte i förväg hur de ska placeras, utan det testar jag mig fram med när alla rutor är klara.
Finns det någon där ute som har en jättesmidig metod som jag inte känner till än?

Lite mer än halvvägs testade jag att placera ut rutorna för att se hur många fler jag behövde göra. Leah hjälpte till. Tur att man har en liten hjälpreda som gillar mormorsrutor lika mycket som en själv...
Några rader är i alla fall monterade...
3 färger - 21 olika färgkomb

Anledning 3 är att jag har fått en beställning. En barnvagnsmobil som jag sitter och pillar med just nu. Och såklart vill man ju inte riskera att spoila paketöppningen för mottagaren...

2 kommentarer:

sveas punkt. sa...

Vilken fin filt!!

TIJNA sa...

Tack! Det ska nog bli riktigt fint när den är klar :)