2013-07-29

UPPDATERING - MÅNGA PROJEKT PÅ G

Här kommer en liten uppdatering och bild-bombning med vad jag har pysslat med den senaste veckan.

Virknålen har lagts åt sidan ett par kvällar, och istället har jag tagit fram symaskinen. Den här gången håller jag faktiskt på att göra något åt mig själv - nämligen ett fodral till virknålar och dylikt. Tanken är att jag ska slippa ha nålar och annat mindre barnvänligt liggande framme, och att jag ska ha något lite snyggare när det ska virkas on-the-go...
Sneek peek.
Jag är så sjukt nära att färdigställa det här projektet - det ska bara sys på ett kantband. Men när jag äntligen kom över ett lagom brett band så börjar maskinen bråka istället. Jag är ingen van sömmerska, men jag tror att problemet kan ligga i att jag behöver en annan nål, för lite grövre material, så det får bli morgondagens uppgift...

Och så var det den där ugglan som jag nämnde förra veckan. Den blir ganska stor.
Kroppen är klar.
Naken uggla.
Och en del delar väntar på att bli monterade...


Jag har även fått hem lite kompletterande färger i ett av mina favoritgarn; Jasmine från Kinna Textil. Jag märkte att jag framförallt behövde fler blå nyanser.
En liten sax har hittat hem också...

I övrigt vill jag utnyttja semestertider till max. Bland annat kan man gå på Världskulturmuséet här i Göteborg. Just nu har de en utställning för barn som heter Jordlingar. Såklart tänkt för barn som är äldre än 9 månader, men det var ändå det bästa med hela besöket - att se hur roligt Leah tyckte att det var att krypa runt och kolla in allt festligt. Bland annat det här "havet". Undrar när man inte längre kunde vika sig dubbelt på det där sättet?
Spännande fisk.

Inga kommentarer: