2013-07-02

PROJEKT STYRA UPP

När den här dagen började lida mot sitt slut blev jag sådär galet trött, och då finns det ju nästan inget bättre än att kura upp i soffhörnet med en virkning och plöja serier (just nu är det Mad Men som gäller). Efter ett tag kan man ju dock bli lite väl seg i kroppen av allt stillasittande, så helt plötsligt satt jag och rotade i mitt skåp med virk- och sytillbehör och gjorde det jag har tänkt göra i veckor (läs: månader), nämligen få lite ordning bland alla grejer som jag bara har stuvat in... 

Jag sorterade bland garnerna, och slängde gamla påbörjade projekt som jag aldrig kommer göra klart. I lådan längst ner är de garnerna som jag använder mest. 
Många nystan blir det.
Ordning och reda...
...pengar på fredag.
Mysiga hörnan.
Och så hittade jag de här små rackarna i mitt rensande. De var inte tänkta till Leah, för när jag virkade de här var hon inte ens påtänkt. Riktigt vem det var som skulle få dem kommer jag inte ihåg, men av de kandidaterna jag kan komma på så är alla på tok för stora numera, så det blir till att virka ett par tummar så har Leah ett par goa vantar till hösten!


2 kommentarer:

MirEll sa...

Visst är det en underbar kombination med serier och virkning, personligen är det Supernatural som är hetast för tillfället.
Ibland kan det vara spännande att rensa då det kan dyka upp allt möjligt som man glömt av att man påbörjat. Jag rensade för ett par veckor sedan och då gjorde jag iordning en "pågående"-låda så vet jag inte vad jag ska göra kan jag alltid kolla i den. =)
Ha en bra dag! Kram Linda

TIJNA sa...

Jag har också en låda med pågående projekt. Men av någon anledning tycker jag att det är roligare att påbörja (ännu mer) nya grejer än att färdigställa gamla saker... så där måste jag verkligen skärpa mig! :/