2013-07-23

NYTT GARN OCH EN (TYP) NY BALKONG

För den som har missat så kan jag tipsa om att Drops har super sale med 35% rabatt på fyra utvalda bomullsgarner under hela juli. När jag fick nys om detta var jag inte sen med att styra ner med sambo och bebis till stan för att handla garn. För mig kunde det inte komma mer passande då jag har tagit på mig två större projekt - (ytterligare) en filt och en stooor uggla. Jag gick från affären med 26 nystan Muskat och Safran. Jag hade inte testat något av de garnerna tidigare, men hittills måste jag nog påstå att jag gillar Safran mer. Trots att jag vanligtvis virkar med merceriserat bomullsgarn så finner jag Muskat något för glansig... 


Och så var det balkongen - min pånyttfödda kärlek för vår lilla låda! För ett par år sedan platsbyggde min sambo en bänk med tillhörande klaffbord och förvaringsbänk. Det fick plats ganska många personer, och den var utmärkt att ligga och sola på. Funktionellt liksom. Men efter ett tag var den inte speciellt bekväm. Och mysfaktorn var inte jättehög. Nu kände vi att den har gjort sitt, så den fick sågas itu och lämna plats åt nya stolar! Det låter kanske lite sent att börja piffa balkongen i slutet av juli, men tydligen var det ett genidrag ekonomiskt sett - trädgärdsmöbler och dynor är ju på rea såhär års! 

Med ganska små medel fick vi en helt ny balkong. Nya stolar, en matta, lite blommor och söta solcellslampor. Och eftersom vi har söderläge har jag fått sätta upp ett parasoll om dagarna nu, så att jag inte ska rinna bort, och herregud vad jag njuter av att få sitta och virka på min nya balkong!
"Snacksbrickan" som vi köpte till har även plats för garn!
(Eller öl!)
Den stora krukan fick fina färger i sig.
Dahlia är nog min absoluta favoritblomma.
Den smarta förvaringshyllan som utnyttjar döutrymmet bakom balkongdörren.

Och så tänker jag passa på att visa vilken härlig sovstil dottern har.
Tänk om man själv sov så gott?

Inga kommentarer: