2013-07-15

iPHONE-FODRAL MED UGGLA

Jag har kommit in i någon slags virk-svacka. Det blir väldigt mycket motgångar och upprepade varv för mig just nu. Inget blir sådär klockrent liksom. Då tänkte jag att ett litet fodral till min iPhone ska väl gå snabbt att svänga ihop, bara att virka en massa fasta maskor runt, runt, runt. Men till och med det råkade på något vänster gå lite snett, och jag fick göra om allt. Jag blev dock hyfsat nöjd med slutresultatet, som såklart inte kunde förbli enfärgat och tråkigt...

Jag har virkat allt på frihand, så att det ska bli skräddarsytt och snajdigt till min iPhone 4. Jag använde mig av garnet Bianca från Marks & Kattens, som är ett ganska tunt garn av merceriserat bomull, och virknål 2,5. Jag upplever att det blir ett precis lagom tjockt fodral; inte för klumpigt men ändå skyddande.
Trots alla leksaker är väl ändå garnet som mamma försöker att virka med det allra roligaste!

Inga kommentarer: