2013-06-18

VIRKADE DJUR - APA OCH LEJON


Mönstren till de här amigurumisarna kommer från boken "Virka mina bästa amigurumis" av Mia Bengtsson, som jag fick i julklapp av mina svärföräldrar. Den innehåller en hel del festliga mönster på amigurumis. Den här boken skulle jag rekommendera om man är nybörjare på virkning, då den har bra steg-för-steg beskrivningar. Själv kan jag verkligen uppskatta att ibland ha mönstret fysiskt framför mig, istället för på datorskärmen eller iPaden. 

Happy monkey


Jag gillar att virka amigurumis, MEN det är ofta så fruktansvärt många delar att montera - och därmed många trådar att fästa, vilket är mitt absoluta hatgöra. I efterhand har jag dock förträngt detta lite och njuter av hur söta de var när de klättrade runt i min timjan... och Leah verkar uppskatta dem!



Typ 90% av alla bilder (där Leah inte sover) blir suddiga nu för tiden. 

Inga kommentarer: