2013-06-27

MORMORSRUTA MED BLOMMA


Här har vi ytterligare ett exempel på hur dålig jag är på att färdigställa mina projekt. De här mormorsrutorna påbörjade jag när Leah var ett litet orörligt spädbarn som låg kvar där man la henne (läs: a long, long time ago, när man hade tid att virka trots att barnet var vaket).

Min tanke är att de här rutorna ska få äran att monteras till en kub (väl medveten om att de behövs ytterligare en sida då) men motivationen till det har tydligen inte infunnit sig på ett par månader... 

Förskräckligt roliga och trevliga var de att göra i alla fall! Rekommenderas varmt om man gillar lite omväxlade virkning. Mönstret är gratis och finns här

Uppdatering: Jag har gjort en översättning på det här mönstret, och det kan man hitta här.

2 kommentarer:

Petra Stejre sa...

Hej! Vad fint och vad jag blir sugen! För att tvinga mig själv att bli färdig har jag som regel att jag måste bli färdig med projekt nr 1 innan jag börjar med projekt nr 2 men man kan ju alltid planera och ingen regel utan undantag. Detta är ett undantag. Vi har goda vänner som väntar en bebis och en kub med en skallra i skulle vara en perfekt present. Jag undrar om du har något tips hur jag ska göra när den monteras. Behöver jag sy ett tygfodral innanför tror du? De där små bebisfingrarna är ju ordentligt duktiga att få ut allt möjligt.

TIJNA sa...

Hej Petra!
Vad duktig du är som färdigställer ett projekt innan du påbörjar något nytt, för det mesta då ;)
Men nu får ju jag skämmas lite här. Jag har nämligen fortfarande inte monterat ihop dessa rutor till en kub, de har liksom glömts av lite. Men som du säger så tror jag att man behöver ett tyg innanför. Kanske kan man sy fast en liten bit tyg bakpå varje ruta, och sedan montera? Om du hinner klart innan mig (och det verkar ju som att oddsen är till din fördel) så får du gärna visa hur det blev!
/Tijna