2013-06-18

BARNVAGNSMOBIL MED UGGLOR

För ett knappt år sedan började min gravidmage bli riktigt påtaglig. I ungefär samma veva började jag återuppta virkningen, som jag fram tills dess aldrig haft som en seriös hobby. På sin höjd virkade jag ett par vantar med ett par års mellanrum, men när jag blev gravid kände jag att jag behövde ett lugnt tidsfördriv och plockade därför fram garner och virknålar igen. Nu är min dotter åtta månader och det känns som evigheter sedan som jag satt i sommargräset och virkade de här ugglorna som skulle komma att bli en barnvagsmobil till min lilla Leah, som vid tidpunkten gick under namnet Tiny.


Ugglorna gjorde jag på frihand, men jag tror att jag har ett par anteckningar någonstans med delar av mönstret, så om någon är intresserad så går det bra att hojta, så ska jag se vad jag kan göra...
Vad gäller hjärtana så fick jag just detta specifika mönster på köpet när jag köpte något annat mönster via någon användare på Etsy.

I dagsläget har dock ugglorna fått ta en ofrivillig paus från min vilda tjej. Att sitta still är inte Leahs cup of tea, knappast i vagnen heller, så hon slet av lädersnöret som jag hade använt till att montera mobilen. En reparation står på min to-do-list.

Eftersom reparation av mobilen pågår så får ugglorna en lugn stund under tiden...


3 kommentarer:

beatriceohman_@hotmail.com sa...

Hej! Älskar ugglorna, vill du skicka mönstret till mig? Hälsningar Beatrice

Anicka Fernström sa...

Hej! Ska bli mormor snart o skulle bli superglad om jag kunde få ta del av ditt mönster ��

emmatylli@msn.comjavascript:void(0) sa...

Hej. Hade gärna velat ha mönster på ugglorna :)